Kluboví maskoti v hokejovém vesmíru – TELH má novou znělku!
Hokejový Ježíšek nadělil fanouškům Tipsport extraligy novou oficiální znělku, a ne ledajakou, nově v ní hrají prim kluboví maskoti, kteří uhání v hokejovém vesmíru za nejcennější trofejí v českém klubovém hokeji – Masarykovým pohárem. Virtuální hokejový vesmír poukazuje nejen na mnoho extraligových hvězd, které baví fanoušky na stadionech po celé zemi, ale i měnící se svět technologií kolem nás. Na skladbě obrazové i zvukové se podílelo produkční studio Silencio FX, které se zaměřuje především na audiovizuální servis, produkci a postprodukci velkým značkám a klientům již sedmnáct let. Nová znělka nejvyšší hokejové soutěže vznikla na základě uzavřeného tendru realizovaného agenturou BPA sport marketing, výhradního marketingového partnera Tipsport ELH.
„Již před sezonou 2023/24 jsme diskutovali novou znělku, ale nedospěli jsme k verzi, která by naplňovala naše očekávání. Nicméně pomohlo nám to ujasnit si směr, kterým se chceme vydat, a sice větším vizuálním sepjetím s identitou klubů, odlišit se netradičním pojetím, oslovit mladé generace fanoušků a naplňováním konceptu Extralife – čili bavit se hokejem nejen na stadionu. Dle toho jsme zrealizovali tendr, a musím říct, že všechna studia, která předložila své koncepty a snažila se naplnit naše zadání, nás zaujala. Finální rozhodnutí o vítězi pak nebylo vůbec snadné, ostatně ani samotný proces realizace znělky, svým pojetím v Česku ojedinělé, také nebyl jednoduchý. Pevně však doufám, že se nová znělka bude líbit. Ráda bych tímto poděkovala studiu Silencio FX za trpělivost a odvedenou práci,“ přibližuje zrod nové znělky Jana Obermajerová, ředitelka agentury BPA sport marketing.
Postavy klubových maskotů plánuje BPA zapracovat nejen v TV přenosech, ale také v dalších oblastech, technologických či komunikačních platformách, zejména pak s cílem zaujmout hokejové fanoušky, kteří vyhledávají zábavný video obsah. Současně s novým konceptem se pro extraligový hokej a kluby otvírají kreativní možnosti využití nových technologií, ať již hovoříme o rozšířenou či virtuální realitu, nebo prezentace na zcela nových platformách typu metaverse.
„Naší ambicí nebylo 100 % kopírovat klubové maskoty, ono to upřímně ani není možné s ohledem na velkou rozmanitost ve využívání i v samotném ztvárnění maskotů mezi kluby samotnými. Ale právě maskot je jedna z prvních věcí, která se malým fanouškům vryje do paměti, a i díky jemu si budují vztah ke svému oblíbenému klubu. Stal se tak pro nás přirozeně společným jmenovatelem,“ upřesňuje postoj k podobě a využití maskotů Petr Nitsche, marketingový ředitel agentury BPA sport marketing a doplňuje, jaké další materiály vznikly, nebo jsou v plánech: „Společně s novou znělkou vznikl vizuálně sladěný sponzorský vzkaz s oficiálními partnery. Znělku bereme jen jako základ, máme totiž nyní široké možnosti, jak zábavnou formou obohatit i televizní grafiku, studio, komunikaci na oficiálních profilech Tipsport extraligy na sociálních sítích, či vstoupit na různé herní platformy, vytvářet mobilní hry, filtry pro mobily anebo hrát si s virtuálními 3D světy tak, abychom i zde oslovili a přitáhli k extraligovému hokeji a klubům těžko uchopitelnou cílovou skupinu, a současně otevřeli nové komunikační i obchodní příležitosti pro celou soutěž. Je to vzrušující téma, těch nápadů máme nyní mnoho, uvidíme, co vše se podaří zhmotnit.“
Své hodnocení připojuje i ředitel Tipsport extraligy Martin Loukota: „Podoba znělky je inovativní a odráží, kam se posouvá svět technologií i nových zábavných platforem. Jako hokejová extraliga nechceme být v tomto směru pozadu a jsem rád, že se BPA jako náš marketingový partner nebojí zkoušet i méně tradiční formy, které mohou oslovit především mladší generace.“
Kreativní koncept i samotné technické ztvárnění zajistilo studio Silencio FX, které se muselo vypořádat zejména se zadáním, jakou formou ztvárnit a přenést klubové maskoty do znělky, navíc s možností jejich dalšího využití i v jiných oblastech.
„Důležitým momentem při výrobě znělky byl úkol, jak sladit vizuální styl jednotlivých maskotů, které hokejové kluby využívají. Díky jejich velké různorodosti, ať už stylem ztvárnění, tak kombinací zvířecích a lidských postav, bylo velmi složité najít společnou vizuální linku, kterou jsme ve 3D mohli použít a zároveň zachovat rozpoznatelnost jednotlivých maskotů. Dalším faktorem bylo co nejpřesněji v animaci reprodukovat hokejové pohyby jednotlivých postav. Proto jsme zvolili technologii motion-capture, kdy pomocí speciálního obleku a herce (hokejového hráče) jsme převedli živé pohyby do digitální databáze a tyto jsme pak „napárovali“ na vymodelované 3D postavy jednotlivých maskotů. Na projektu pracovalo celkem 14 lidí na různých pozicích po dobu 4 měsíců od počátečního developmentu až po finální výsledek. Speciálně bych rád poděkoval Honzovi Sládečkovi za režii a VFX supervizi na projektu,“ přibližuje vývoj znělky po technické stránce Karel Honsa, producent z produkčního a kreativního studia Silencio FX.